CITAT (birgitek @ 13-02-2005, 17:33)
Alldeles ovanligt, otroligt, ohyggligt dåliga tyckte jag att alla bidragen utom Wallstone´s var. Så ovanligt intetsägande låtar.
Förr gillade jag Nordman, speciellt då Hemlins röst, men dom/han har helt tappat stinget och visst har Shirley Clamp en fantastisk röst men låten hon framförde var ju bara trist.
Förresten förutom Wallstones som var RIKTIGT bra, så tycker jag att Papa Dee förtjänar godkänt.
Birgit Ek
Håller med dig! Wallstones hadde en otroligt katchig och väl genomförd låt, den var min absoluta favorit. Dock kan sägas att de flesta låtar höll en väldigt hög kvalitet och de måste vara ett av de tuffaste startfällten genom tiderna.
Man kan ju även fundera på om folk röstar enligt musiksmak eller om det baseras på vem som är trendigast och snyggast. Iofs borde ju en artist ha alla delar för att bli framgångsrik.
Sedan om man ska tänka lite längre så tror jag att de låtar som e pop i Sverige inte alltid är mest lämpade internationellt. Om man ser på de senaste årens tävlingar så ju flera länder haft bidrag i i ex. lationchangern vilket gör att de spelas ut lite mot varandra och på så sätt får det svårare. Jag e ganska säker på att det finns minst 10 bidrag i år som låter som Alcazar t.e.x.
Roligt i melodifestivaltider att så många av oss blir amatörkritiker, även jag