CITAT (Copycat @ 13-02-2005, 12:21)
Hejsan alla !
Nu sticker jag väl ut hakan alldeles för mycket, men VAD är det ni tycker att hon kunnat göra?
Förhindrat tsunamin?
katastrofen var ju redan ett faktum när beskedet nådde utrikesministern. Det är lätt att sitta och tycka att någon reagerat för sakta, men ingen anade nog vilken dignitet katastrofen hade.
Översvämmningar har vi ju hört talas om, och inte har svenska folket skrikit halsen av sig för att det inte skickats hjälp till dom länderna omgående.
Vari ligger skillnaden? Jo att det var mycket svenska turister inblandade, jag tycker faktiskt att det luktar lite smygrasism om alla som skriker på att UD inte "ingrep och förhindrade katastrofen".
Det konstiga är att ingen av dom jag pratat med som var där har klagat på den hjälp dom fick, och dom döda, ja, dom var som sagt var redan döda då rapporten nådde UD.
Rasism är fult, men smygrasism är nog ännu fulare

Copycat,
måste säga att jag inte alls håller med dej ang "smygrasism"...
Du menar att vi bryr oss för att det råkar vara svenskar inblandade...?
Alla pengar som samlats in då, det är väl inte många kronor som hjälper någon svensk av dessa pengar...?
Tvärtom så går de ju just till invånarna...
Ang Freivalds tycker jag det ingår i hennes arbete som utrikesminister att reagera och agera i just såna här fall....
Om vi vanliga "Svensson" får höra nyheter ang tsunamin så blir det att man håller ögon och öron öppna för att få veta mer...
I egenskap av utrikesminister räcker verkligen inte detta..
Lägg sedan till hennes nonchalanta stil så har du vad det är som gör folk förbannade...
Lägg sedan till en lägenhetsaffär så tycker folk rent illa om henne...!
Jag tillhör definitivt en av dem...
Caprice