eftersom du har adsl från teliasonera så får du en ny varje gång du loggar in. skrivaren är alltid utdelad i windows som standard. då had jag kunnat kolla om jag kunde skriva ut ett dokument hos dig och på så vis kolla om den tappar paket m.m.
din dator är ganska skyddad även om du inte har nån brandvägg. en brandvägg visar aldrig interna nummer utåt och du kan själv blockera portar. OBS! stäng inte 25(epost) och 80(http)
en brygga är en koppling mellan 2 olika nät: modemet är en brygga mellan telenätet och ditt lokala nätverk.
DSLAM är den enhet som finns på di station dit ADSL är kopplat.
och virgo; jag utbildar mig till datortekniker och har MVG i datorkommunikation och PC-teknik, jag kunde innehållet i läroböckerna i huvudet innan jag tittat i dem. jag vet vad jag gör och kan inte hacka mig in på andras datorer, inte många i världen klara det.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
|