Jag kan tänka mig att en del gamla växtsorter trivs sämre i dagens bostäder. I många hem är det nästan lika varmt året om och många undrar hur dom skall göra med växter som vill ha 12-15 grader på vintern. Det löste sig automatiskt tidigare!!
Sen tror jag att det ligger lite i tiden med slit-och-släng-blommor. MAn kan se samma trend inom många andra områden också. Titta på matutbudet - det finns
kokt ris i påse att köpa....
Jag tycker att det kan vara jättesnyggt med likadana blommor i en rad.... fast det är en nyansskillnad som är svår att sätta fingret på. Jag tycker att "svärmorstungefönstret" låter ganska läckert, men skulle nog tycka som Alexandra om jag hade en granne som gjorde som hennes.... Vad som är skillnaden är svårt att säga.... kanske det att svärmorstungefönstret är ett personligt val och "slitochsläng-föntret" är ett, vad skall jag kalla det, pådyvlat kommersiellt val...... Äh, jag vet ju inget om Alexandras granne, hon kanske har gjort ett högst pesonligt och medvetet val.... JAg skulle dock inte klara av att ha många av samma sort - jag vill ha alldeles för många sorter för att det skall vara praktiskt möjligt!!