Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203
Tittade på cafe programmet i kväll, där var samtalstemat: Vad gör dig mest upprörd hos andra människor .........
Bollar den vidare till er kära forumister. För mig är värsta döds-synden Att ljuga......då mår jag dåligt, när jag vet att detta är en osanning..... Sedan finns det ju andra saker jag har svårt för, dålig andedräkt och svettlukt, ja det finns många fler "petitesser", .... How about you ????
Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130
Jag irriterad??? Arg??
Jo faktiskt just nu!!
Bråk på jobbet....
Vi har fått en ny bearbetningsmaskin till jobbet... som gör en massa farliga moment...
Utbildning på maskinen. ???? VAD är det... vare sig för operatörer eller vi som skall serva den.
OM företaget accepterar LÅNGA driftstopp, dyra reparationer etc. så må det väl vara en sak, men att UNDANHÅLLA säkerhetsföreskrifter... då blir jag MILDT sagt arg....
INLÅST i elskåpet (dit bara elektriker har tillträde till) hittade jag TVÅ olika säkerhetsföreskrifter från respektive maskinleverantören och tillverkaren. Givetvis inte på svenska.... (ÄR DET INTE LAG PÅ DET???) men där det klart och tydligt stipuleras att ALLA som överhuvudtaget kommer i kontakt med maskin skall informeras om farorna. De rekommenderar dessutom att de anställda fick kvittera att de läst och förstått.........
och tyvärr är detta inte först gången. och jag har påtalat för företagsledningen, facket, skyddskommitten... men tror ni att någon bryr sig..... Jag upplevs bara som jobbig....
Men jag fick 2 oväntade kramar i förrgår , en av en "ung" (ca 40år..) dam samt en av en äldre herre 60år.... .... SÅNT väger upp mycket....
och att läsa här på odla!!! DÅ blir jag också glad!!
--------------------
Gammelnalle
"Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk