Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ledsen...
          Kakaduan
          Inlägg 28-02-2005, 14:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 789
          Medlem nr: 2 733

Vi begravde min pappa i torsdags. Eftersom han inte gillade det här med religion valde vi ett litet kapell på kyrkogården där han fått plats, och där det inte känns så "kyrkligt". Platserna i kapellet var begränsade och vi ville också hålla det hela lite mindre.

Mammas sida av släkten är stor och vi umgås mycket, medan pappa "bara" har två bröder som vi inte umgåtts med mycket eftersom de inte bor i samma stad som vi. Han har dock pratat mycket med dem i telefon och en av dem stannar alltid till några dagar när han och hans fru är i närheten.

När mamma meddelade tid och plats för ceremonin sade hon att vi hoppas att de som kände att de hade en nära relation till pappa kommer. Min farbrors fru har två barn från tidigare äktenskap och dessa två har träffat min pappa en sisådär 4-5 gånger totalt. Hon ville dock att dessa skulle få komma och vi sade att det fick de naturligtvis om de kände så.

Dagen före begravningen ringde min ena farbror och meddelade att de och deras familjer (8 pers) tänkte avvika efter ceremonin eftersom de uppfattat att alla inte var välkomna. Hur vi än försökte förklara att det var ett missförstånd gav de inte med sig. Tre av kusinerna följde med på mottagningen men ingen av pappas bröder!!! De åkte istället och satte sig på ett café. Det har nu framkommit att den som känt sig sur var min farbrors fru och då hakar mina båda farbröder på och väljer att följa med henne.

Vi blev förstås jätteledsna och det hade krossat pappas hjärta (vilket jag talade om för dem). Nu har de ringt och vill diskutera saken, men jag känner att jag inte vill. De förstörde hela vår dag som annars hade varit så vacker och fin och jag känner att det inte kan göras ogjort. Är inte alls intresserad av att prata med dem. Är det dumt? Långsint? Jag tycker det är illa gjort av vuxna människor...

Kakaduan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *solis*
          Inlägg 28-02-2005, 17:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Det är ju sorgligt at just vid begravningar det kan bli sådan osämja sad.gif

Jag skulle själv förlåta för då mår jag bättre inom mig,vill inte stänga av del av mitt hjärta genom att inte kunna förlåta.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 06:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon