CITAT (Airamya @ 02-03-2005, 15:17)
Hm hm hm... när du
sitter vid datorn och när du går för att
sätta dig i soffan? Vad händer när du går fram till cykeln för att sätta dig på
den ? Är den glad o nöjd då?
Lustigt fenomen måste jag erkänna... Teknikens under... Jag kunde inte betala på Konsum en gång

Det är flera år sedan men det var ganska konstigt. När jag närmade mig en kassaapparat så slutade den fungera. Bara 'dog'. Provade en annan kassa, samma sak igen, och vid en tredje. Då började personalen därinne fnissa lite stressat och sedan hände det där verkligt magiska! Ni vet hur det blir, plötsligt börjar vilt främmande människor prata med varandra, skrattar o ler
Det slutade med att en annan kund därinne bar fram mina varor till kassan (för de funkade så länge jag inte stod i närheten) och betalade (fast med mina pengar förstås).
Ja, varför blir det så? Hur kommer det sig att vi kan påverka det tekniska ibland utan att mena eller ens vilja det?
Jag har ingen aning...
Min dator beter sig sådär som din cykel gör, Agneta! Varje gång jag går förbi så ropar den på mig: "Sätt dig här!!! Slå på mig!!!"
Fast detär bara jag som hör, den använder telepati

.
Sånt där händer ibland, som Airamya också beskriver.
För mig var det under en fysiklektion. Vi hade labb, men läraren (en mycket stilig man, och ja, jag var lite "förtjust") kunde inte komma i närheten av just mina instrument, för då började de svänga vildsint hit och dit och bli oläsbara!!
Det är alldeles sant, och inte något jag varken skojar om eller överdriver den här gången.
Är du kanske extra förtjust i motionscyklar, Agneta?