Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp, varför dör mina små Änglar?, Akuta tips och lite mer lärdom önskas...
          Maria Alunda/Upp...
          Inlägg 05-03-2005, 23:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24
          Medlem nr: 4 846

Jag har lyckats få upp 7 stycken änglar av olika sorter nu finns där tre blad på varje men det tycks inte hända något mera de får torka mellan vattningarna(vill inte ha maskar igen) så det kan inte vara att jag vattnat ihjäl dem eller???

De finns just nu i små torvkrukor, är det för näringsfattigt.??

Kanske är det dags att sätta dem i "riktig" jord??

Först vissnar hjärtbladen sedan faller den bara ihop och går inte att rädda... de kvarvarande ser väldigt tråkiga ut.
          Jag håller på att ge upp....jag kanske inte har så grömna fingrar som jag önskar tacksam för lite tips och råd.

Jag som har så mycket med frön... just nu är jag på gång att ge upp med allt....
          Ni erfarna kan ni ge lite tips??

Mvh Maria/Alunda sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

--------------------
          Maria Alunda/Uppland

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fenja
          Inlägg 06-03-2005, 01:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Om de har fått tre karaktärsblad, de som kommer efter hjärtbladen, så tror jag att det kan handla om näringsbrist och att de behöver större utrymme. Skola om dem i rejält större krukor och börja gödselvattna dem en 4-5 veckor efter omskolningen.
          De skulle också kunna vara ledsna på grund av ljusbrist, så ställ dem i ett soligt och ljust fönster eller hjälp dem med extrabelysning om du tror att de har det för mörkt.
          Änglatrumpeter är riktiga gottegrisar och fordrar MASSOR av gödsel, vatten och jordmån för att bli stora och fina. När de blivit stora kan du kruka dem i ren kogödsel, det tycker de om! Jag har mina stora änglar i 60 literskrukor.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 07:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon