Jag tycker om att framhäva HUR himla oumbärliga vi kvinnor är. För tänk så magra alla män skulle vara utan våra underbara gräddsåser och bakelser, dom hade varit tvungna att städa själva och det bränner ju som bekant en del kalorier. Jag tvivlar på att det hade funnits en enda butik om det inte varit för kvinnan...Jo, kanske en med det allra nödvändigaste: Öl, snus, korv, V75, och reservdelar till bilen.
Sexet då Ja, det skulle inte bli mycket med det, och DET skulle väl döda honom om någonting, och då skulle helt plötsligt jorden vara obefolkad... Så nog är vi viktiga alltid
Egentligen är jag INTE någon kvinnosakskvinna, men jag tycker det är skitroligt att driva med en del karlar, dom som har en sned kvinnosyn, en del tänder på alla cylindrar och DÅ mår jag gott. *fniss, fniss*
Faktum är att jag har provat några olika yrken, dels inom äldreomsorgen, som är väldigt kvinnodominerande och dels inom handel (järnaffär) som var mansdominerande, nu jobbar jag på ett åkeri med bara karlar, och jag föredrar att jobba med just killarna, kvinnorna har en tendens att vilja chefa över alla andra, och gå bakom ryggen på varandra och prata en massa skit, männen är rakare och talar direkt till den det gäller.
Det gäller nu inte ALLA, men för det mesta har jag märkt att det faktiskt är så.
Helst ska ju en arbetsplats vara blandad med båda könen, då kan man ansluta sig till vem man vill.
Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.