Jag kan också hålla med Copycat samtidigt som jag givetvis inte tycker att det ska finnas t.ex. löneskillnader om man har samma resurser. Och med resurser menar jag inte bara samma utbildning. Även om man har samma utbildning så kan man ju vara olika framåt, initiativrik, samarbetsvillig etc. etc. och det påverkar ju såklart också lönen - oavsett om man är man eller kvinna.
Jag är inte mycket för det där med jämställdhetsfrågor - förmodligen för att jag inte själv är drabbad. Det ligger lite dubbelmoral i hela frågan i alla fall för oss svenska kvinnor som har det förhållandevis bra (om jag nu får dra de flesta över samma kam). Samtidigt som "vi" vill vara så jämställda så vill "vi" i samma veva i vissa situationer bli uppvaktade, få hjälp med att byta däck på bilen etc. etc. Kanske inga bra exempel men ni förstår nog vad jag menar.
Visst kan jag också i vissa situationer känna mig diskriminerad men det är ingenting i jämförelse med kvinnor i många andra länder såklart. En gång var vi på ett byggvaruhus för att få en offert på vårt garagebygge. Det rörde sig om mycket pengar. Försäljaren vi pratade med ägnade sig helt åt min man och ignorerade mig fullständigt. När vi gick därifrån så tog han min man i hand men struntade i mig. Jag kan ju säga som så - han gick miste om uppdraget.
En annan gång var vi i en köksbutik för att kolla inredning till köket. Typisk kvinnogrej kan man ju tycka .....

MEN - samma sak här - försäljaren struntade helt i mig och pratade bara med min man. Inget uppdrag för honom heller!