CITAT (amaira @ 08-03-2005, 12:57)
När jag hör meningar som går ut på hur dumma karlar är, och som går ut på att driva så mycket det går med män - så får det mig bara att tro att härinunder finns en liten sårad och besviken flicka...
Och sånt här:
CITAT
men jag tycker det är skitroligt att driva med en del karlar, dom som har en sned kvinnosyn, en del tänder på alla cylindrar och DÅ mår jag gott. *fniss, fniss*
Ja, det är klart att det är "roligt". Det visar ju ens makt om inte annat. Att man kan lyckas få en "sån där" som annars inte bryr sig, att bli "berörd".
Men jag förstår inte
vitsen med det!
Det enda man åstadkommer - förutom att få bekräftat att man syns, hörs och märks, och har en viss "makt" - är ju att dessa män blir ännu mera bekräftade i sin kvinnosyn!
Kanske går de dessutom hem sedan, och sparkar katten. Eller, ännu värre, sparkar frun.
Störda och skadade människo-män finns det visst. Liksom det finns störda och skadade människo-kvinnor.
Det är "tråkigt" (lindrigt sagt) att råka ut för en (eller "gå in i samverkan" med en), men det blir inte "roligt" för att man klarar att
sätta sig på en.
Ja, det är mycket tankar jag har om det här. Och du Agger, tankarna är
mina och en del av dem väcktes av dina ord. Men det betyder inte att det är
dig jag skriver om, eller till.
Jag har aldrig träffat dig, och det jag läst av dig har enbart gett mig "goda vibbar" - säger man så?
Tycker ämnet är intressant bara...
Snälla amaira!
Gå tillbaka och läs mitt inlägg igen

Läs gärna om alla inlägg i denna tråden.
Män drar vitsar om oss och vi om dem... so what? Det är ju KUUUL:-D
Är bara så förvånad hur mitt lilla skämtsamma inlägg kunde riva upp såna tankar hos dig.
Tråden började ju med en kul grej om just män...

Ta inte allting så himla allvarligt.
Kram/Agger
Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.