Fick ett mail av en av min 14 åriga dotters killkompisar... Han påstod att jag har spridit rykten om honom(!!?) Att han super varje helg och skulle vara ett dåligt sällskap. Har jag då aldrig påstått. Var har han då fått detta ifrån?? Ja, eftersom han visste min mailadress så måste det ju komma från min egen dotter.
Hon går i 7:an han går i 9:an. Jag har vetat om att dom umgås, och har ju emmellertid då talat om för jäntan att hon ska vara försiktig och inte lita blint på alla. En 14 åring har väl inte samma urskillningsförmåga som oss vuxna...??!! Jag har talat om för henne VAD jag hört om denna kille, det är väl naturligt att göra det. Då får hon ta ställning själv. Förbud att umgås med den ena eller andra tror jag inte fungerar, då blir det bara tufft att trotsa.
Nåja, jag svarade på hans mail, och sa att förtalet INTE kommer från mig, det kommer någon annanstans ifrån, men att jag hörsammar saker och ting om alla möjliga människor, och när det gäller min egen dotter och hennes sällskap, ja då lyssnar jag. Det är väl inget konstigt med det. Sa avslutningsvis att det är ju jättebra om det bara är osanna rykten, och att han skulle fortsätta vara god vän med Dotra, med betoning på God. En GOD vän ser till att andra inte råkar illa ut.
Det kryllar av föräldrar, bara i den här byn, som inte bryr sig om vem deras ungar umgås med eller var dom håller hus, JAG är inte en av dom.
Upprörd blir jag för att min unge har "hängt ut" mej. Påstått att JAG har spridit ryktena om killen.
Hur skulle ni ha reagerat?
--------------------
Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.
|