CITAT (Copycat @ 15-03-2005, 23:08)
Hejsan ! Jag vet inte riktigt hur dom har det i Tyskland, men Sverige har ganska höga barnbidrag. Om det vore lika högt där så kanske att detta skulle lockat föräldrarna att låta registrera sitt barn, och på så sätt fått mera koll på familjens förhållande. Det går inte att jämföra förhållanden i Sverige och Tyskland då det är alldeles för stora skillnader länderna emellan vad det gäller rutiner vid barnafödande och sådant. Men för djävligt, det är det i vilket fall som helst

Oavsett i vilket land det än sker i.
Jag tror inte det är några större problem i Sverige heller, tyvärr!
Säg att du bor i din lilla stuga isolerad från omgivningen både geografiskt och mentalt (alltså ingen kontakt med andra), sedan föder du barn där, vem f-n vet det?
Som sagt, jag vet ett fall, och jag är övertygad om att det inte är det enda.
Jag tror inte att det handlar om en medveten undanflykt, utan att det snarare handlar om människor som inte är friska och inte har begrepp eller kunskap om barnbidrag, mödravård och barnavårdcentraler!
Fallet i Tysklad, är extremt javisst, men säkert inte det enda
Det är säkert desto vanligare med fall där man inte registrerats i svenska register och lever undanskymt med barn men förhoppningsvis far de inte lika illa i alla dessa fall! Och att det endast blir tal om sociala problem när man ska möta en yttre värld!
Tror Annlouice