När jag går ut i trädgården för att arbeta brukar jag ta med mig ett eller två redskap, beroende på vad jag planerat att göra. Eftersom jag inte är vidare strukturerad i planeringen brukar det bli en och annan vända tillbaka till garaget för att hämta fler redskap.
En annan konsekvens av bristen på struktur i arbetet är att jag börjar på ett ställe med tex ogräsrensning, kommer sedan på att jag skall flytta på min stengång i en annan rabatt, upptäcker att jag måste klippa lite i en buske och bestämmer mig sedan för att gräva i slänten... Konsekvensen blir att jag sprider ut redskapen i hela trädgården. För att inte tala om alla småhögar med ogräsrens som ligger lite varstans. Insamlandet tar tid och blir ofta hafsigt gjort, vilket ökar oredan i garaget...
...så, då tänkte jag att en vagn som kan lasta några större redskap, några mindre dito, lite annat tillbehör (stor vattenkanna tex) och dessutom ha utrymme för en mindre korg med ogräs...
Skulle det gå? De stora redskapen skall vara "stående" så att den lastade vagnen inte tar för mycket plats i garaget.
Någon som känner till var jag kan hitta något sådant?
*funderar på hur många ord jag egentligen behöver använda för att fråga om någon känner till var man kan köpa en trädgårdsvagn/-kärra*
|