CITAT (Iza @ 18-03-2005, 08:15)
Men en god ost och kex är ju gott efter maten!
Ost och kex är ju inte direkt det nyttigaste heller

Jag gick ner 20 kilo med VV men anledningen till att jag gick upp igen var att jag vrålåt när vi var till Australien. Var ju bara tvungen att prova det och det och det och så gick det som det gick. Jag har ingen att skylla på än mig själv.
Jag tyckte VV funkade skitbra för mig sålänge jag följde det. Och det är nog det som är problemet med de du har sett gått upp igen. Så fort man går tillbaka till sina gamla vanor igen så sitter kilona snart där igen.
Det gäller att lägga om sin livsstil och hålla den. Att gå ner är ibland inte så svårt men att hålla vikten och karaktären sen är desto svårare.
Är man dessutom en slö människa som MIG som dessutom älskar godis så måste man KÄMPA hårt! Och det är inte alltid lätt, ibland tycker man det är så jädra orättvist, varför ska vissa andra kunna vräka i sig en massa utan att det syns ett kvatt och så ska jag behöva kämpa hela tiden.
Jag vill självklart gå ner för att se snyggare ut men det viktigaste för mig är HÄLSAN! Det är INTE hälsosamt att väga för mycket, som i mitt fall ursprungligen ca 40 kilos övervikt. Numera ca 25 kilo att bli av med. Ändå tycker jag inte att jag är så stor

Genom VV upptäckte jag också hur feta vissa saker egentligen är. T.ex. en bratwurst, en ynka liten korv är som en hel middag i fetthalt. En pizza är 1½ DAGS matkonsumtion. Ja, jag visste att det var fett men inte riktigt hur fett förrän jag började där. Nu tänker jag mycket mer på vad jag stoppar i mig, mitt största problem är GODIS som är som en drog för mig

VV funkade för mig och är väl värt ett försök. Lycka till vad du än gör, en viktnedgång (om man nu behöver den) är inte bara en boost för självförtroendet utan en jättebonus för hälsan.
Ska sätta igång med VV igen när magen har växt klart