Oj, jag är visst inte färdig ännu...

Hoppas ni orkar med att läsa.
Grön o rött te innehåller antioxidanter, det ökar förbränningen. Men för mycket te orsakar järnbrist, så man ska vara måttlig även med det.
Kaffe ökar också förbränningen (antioxidanter även där) men det är ju inte heller nyttigt i för stora doser.
All saft och läsk är "livsfarlig". Särskilt light. Sötningsmedlet där är ju som bekant ofta Aspartam, det användes åtminstonde förr till att avliva hästar med...låter ju inte särskilt nyttigt. Hittade följande text när jag googlade.
Aspartam är en molekyl som består av två aminosyror samt metanol (träsprit). Metanol kan orsaka blindhet.
I USA har Food & Drug Administration (motsvarar Livsmedelsverket) en lista på 92 olika symptom som alla förknippas med detta sötningsmedel. Huvudvärk, yrsel och illamående hör till de vanliga symptomen men även neurologiska problem som epilepsi, minnesstörningar och hyperaktivitet har rapporterats.
Misstankar finns även att aspartam kan orsaka livshotande hjärntumörer. Aspartam kan minska halten av "lyckohormonet" serotonin och därmed orsaka depression. Det finns inga bevis för att aspartam fungerar som viktminskningsmedel. Tvärt om!
Nu skriver jag själv igen...
VATTEN heter drycken. Vatten hjälper till att öka förbränningen. Överdriv inte där heller, max 2 liter/dag. Särskilt viktigt vid viktminskning där man ofta förlorar vätska i första hand, innan man börjar bränna fett.
Ät OFTA men lite, det ökar förbränningen: Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, ta även nåt på kvällen, typ en fruktsallad eller något annat lättsamt. Man ska inte lägga sig hungrig. En naturdiet t ex. innehåller fibrer som stillar hungerkänslan, men innehåller noll fett.
Ojojoj, det finns massor man ska/kan tänka på vid viktminskning. Det gäller att hitta ett sätt som passar en själv. Och som sagts tidigare, ändra livsföring, för gott.
Det handlar ju inte BARA om viktminskning, utan helt enkelt om ett hälsosammare leverne. Tror att man bör tänka på detta även om man inte behöver gå ner i vikt.
Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.