CITAT (ninnisky @ 18-03-2005, 17:56)
Usch ja, kollade på gymmet nu i eftermiddag för skojs skull hur många kalorier jag gör åt med om jag går - inte springer - 20 minuter på löpbandet med en hastighet av 5 km/h och måttligt backigt..........
hela 140 kalorier ..... och jag som vill ha bort 5-6 kg och redan äter hyffsat sunt.
Inte för att jag vill göra dig besviken men man ska inte lita på kaloriförbrukningen på gymmens maskiner. De är ofta helt opålitliga och visar fel .... Och då visar de ofta att man gör av med mer än vad man faktiskt gör. Instruktörerna på gymmen brukar be användarna att ignorera kaloriförbrukningsmätaren.
Då tror jag mer på länken till I forms hemsida som jag skrev om tidigare här i tråden.
Det är inte lätt det där med vikten.... Vi har ett porslinspåskägg fyllt med mandelägg nere i vardagsrummet och det kliar i fingrarna på mig men jag ska försöka att hålla mig borta från dem ikväll. Just nu håller maken på att laga te och kaffe åt oss och skulle jag bli sugen ikväll så är det morötter som gäller! Inte för att jag är överviktig men ett par kilon kan gott försvinna så att det blir roligare att handla nya vårkläder!!!