Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Orkidéer, har köpt min första
          Magdis
          Inlägg 19-03-2005, 22:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Den heter Phalaenopsis och är jättefin tycker jag. Jag vet dock ingenting alls om orkidéer och hur de ska skötas. Den kom i en genomskinlig kruka, betyder det att den vill ha ljus på rötterna? Det står på den medföljande lappen med skötselråd "fertilize a little every month". Hur i friden gör man det då? Om den här orkidén överlever den första månaden hos mig ska jag rita kors i taket.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annlo
          Inlägg 20-03-2005, 15:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Då orkidéer inte tål för stark gödning så använder jag en speciell orkidegödning som finns hos de flesta blomsterhandlare!

Ett tips vad gäller vattningen: jag tror inte att de gillar att bli bortglömda så för att komma ihåg när jag ska vattna så skriver jag alltid upp i allmanackan när jag vattnat, där kan man också notera när de fått näring...minnet är ju kort ibland!

En varning kan också vara på plats: de är nämligen beroendeframkallande! rolleyes.gif Man vill bara ha fler o fler o fler.....

Lycka till!

Annlouice

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon