CITAT (Posse @ 20-03-2005, 22:43)
CITAT (Felix matte @ 20-03-2005, 21:37)
Oavsett hur det gått till så kan nog ingen av oss föreställa sig hur det är eller hur man skulle reagera om man blev attackerad av en knivbeväpnad.
Ärligt talat...Hur många av oss skulle vilja jobba som polis? Inte jag!
Nej, jag skulle inte heller vilja ha ett sånt jobb.
Men om man som polis åker ut för att försöka reda upp en situation med en knivbeväpnad person är det väl inte meningen att man ska skjuta ihjäl den.
Jag läste en del om ett fall i Katrineholm som också slutade med att en polis som kände sig hotad - utomhus det med - sköt ihjäl angriparen; och jag tror att poliserna är för stöddiga på något sätt. Fastän de rimligen bara kunde retirera för ögonblicket, så står de istället kvar och försöker betvinga angriparna med sina skjutvapen.
Och så länge poliserna alltid går fria efter sina dödsskjutningar kommer sådana säkerligen att fortsätta.

Ja men då tycker jag att du ska "ta värvning" hos polisen.
Att tro och påstå att poliser är "stöddiga på något sätt"..
det visar på okunnighet om polisers vardag.
Min familj var för många år sedan helt oförskyllt hotad av en narkoman/alkoholist som bodde granne med oss (han fick plötsligt för sig att vi var elaka)...jag önskar nästan att du Posse hade varit här då.
Narkomanen/alkisen satt med grogglas i handen och hånflinade åt polisen när de knackade på hans köksfönster och bad han öppna dörren.
Han visste minsann att "snuten" inte fick komma in utan husrannsakringsorder.
Han gapade och pekade finger åt poliserna...- Kom an grabbar om ni törs... har ni husrannsakan eller tror ni att ni är i Amerika.
Att polisen alltid skulle gå fri... det tror jag inte. Många är de poliser som blivit dömda för olika regelbrott och också har en del fått "sparken"... detta alldeles riktigt...