Citat från Mollys mattes inlägg: (PS: hur lägger ni in citat så där fint med vitt bakgrund???

)
Jag vet ju vem den här killen var, och hans familj, gick i skola med honom (inte så jag känner honom, men gick i skolan samtidigt som han)
Som jag vet så har både han och hans lillesyrra varit fosterhemsplacerade periodvis, och han sålde hembrännt redan i 8:e klass i skolan.
Var redan då mycket mycket stökig!
Ingen av oss var ju där, och självklart skyller föräldrarna på polisen, Vad skulle man själv göra?
FÖr mig tycks det att någonting har gått fel väldigt tidigt i grabbens - dvs. han som sköts - liv.
Ta till exempel frågan: Varför blir man fosterhemsplacerad?
Enligt mitt tycke (vilket bara är ett tycke! bland alla de bra inlägg jag nyss läst) ligger orsakerna till denna sorgerliga historia i en kedja av "olyckliga omständigheter", vilken börjar kanske redan med grabbens mor och far föräldrar som inte hade möjlighet/förmåga/kunskap osv. att vara mogna vuxna att ta hand om sina barn, som i sin tur förde arvet vidare och misslyckades totalt i sitt föräldraskap (jag syftar på fosterhemsplacering av sonen). Nu vill jag dock inte påstå att riktigt allt beror på taskig barndom! Vi har maskrosbarnen som exempel på detta. Men knappast någon av oss kan undkomma opåverkad våra tidiga upplevelser. Dessutom spelar saker som fattigdom och social utslagning roll, dvs. vi har ett problem både på individuell och samhällelig nivå. Polisen inte att glömma (vilka oftast gör ett fantastiskt jobb- men som överallt, finns även där "rötägg".)
Tänk om världen vore så vacker som vi önskade!