Det har varit flera dödskjutningar i sverige som jag tycker j-t konstiga. För några år sedan tror jag en kille sköts ihjäl av en polis när han satt i en bil(?). Denna kille tror jag var under 18 år. (Om jag inte minns fel gick kulan in i ryggen på honom. försökte han smita eller?)
En annan gång sköts en kille till döds i ryggen samt att en kula förlöp rakt in i en lägenhet där en baby låg och sov. (siktar de dåligt?)
Det finns TÅRGAS och elpistoler som funkar bra, men vill man döda så är det nog lättare med en välriktad kula.
Det finns poliser som INTE borde vara poliser, jag vet inte vad som hände men min bror som jobbat som vakt under flera år i både örebro, linde och Nora har stött på alla sorters människor som velat slåss och ÄVEN varit beväpnade.
Han har ALLTID kunnat närma sig personer med munnen och huvudet istället för en pistol.
De kunde kanske gjort detta på ett bättre sätt än ett åka dit och skjuta honom.
(jag tänker på Monty Pythons flygande cirkus när de ska testa en skottäker väst. Efter ett tag går en sodat med på att skjuta honom, men fattar inte rätt, för han skjuter honom rakt i pannan.)
--------------------
|