Min för 10 månader sedan insomnade Cocker-flicka hette Mehlie (egentligen "Kiss in the Dark", men det gick ju inte att ropa).
Det var ett av många namn vi hade på förslag, och ett språkligt skämt som hade med hennes färg och vår bostadsort att göra. Vi var nyss hemflyttade tillbaka till Sverige efter några år i Tyskland och barnen pratade fortfarande mer tyska än svenska.
Tico är adopterad från Spanien. Han låg som 4 månaders valp bredvid sin döda syster och mamma (förgiftat kött

).
De som räddade honom tyckte han var så "sympa
TICO", så då fick det bli så. Men är man "bastard" skall man väl i alla fall ha ett tjusigt namn så han registrerades som "Zatico d'España". Fint skall det vara.
Pixie hette något annat från början. Hon adopterades ett år senare. Hon sattes ut som 6 veckors valp i en papperskasse vid vägkanten!
Vi hade planer på att det skulle bli ett Z-namn till, men plötsligt i bilen hem från flygplatsen hette hon bara "Pixie Pia Karamell". (I hennes pass står att hon är kanel och caramel-färgad.)
Vi hade då också en kisse som hette Zizzie. Hon gick tillbaka till vårt förra hus (och fick bo där!

) efter att hon hade lämnat kvar 3 halvårsgamla kattungar. 2 skänktes bort och kvar har jag Zoya. Som plötsligt är det enda djuret hemma.

Men när jag blir pensionär...
Bilder finns på allihop i mitt album. Under Djur, försås.