Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Da-da-da-DAAAMM!, Presentation av gose-mössen.
          amaira
          Inlägg 22-03-2005, 19:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Hej! Jag heter Smultronets Realista och är "mammas" tama mus med stamtavla.

Färgen jag har, svart med guldmage, heter "svart tan". Sen är jag dessutom lockig i pälsen. Här putsar jag min fina mage.

Och jag heter Smultronets Querida, och är helsyster till Realista.

Min färg är svart satin. Satin betyder att jag har liksom silkesglans i pälsen.

Querida här igen. Vi jobbar just nu hårt med att tömma en ask med russin, för vi vill ha asken, den luktar så gott.

Vi får vad vi vill av "mamma" för vi smälter hennes hjärta totalt wub.gif .
          Vi får till och med gnaga på hennes kamera utan att hon gör mycket mera än ler ...

rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          amaira
          Inlägg 24-03-2005, 08:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Felix matte @ 23-03-2005, 23:31)
          Här gör vi allt för att slippa råttor och möss...maken gillrar fällor och..... rolleyes.gif

Mmmm ... det gör jag med... sleep.gif *Hyyysssschhhh, säg inget till Querida och Realista*

Ger med den ena handen, och tar med den andra ... en sådan ögontjänare jag är rolleyes.gif .

Uppe i min "vinds-svit" bor mina tammöss. I ett stort akvarium med nätlock, (och inte mer vatten än vad som ryms i vattenautomaten).
          I skrubben rakt under ... fångar jag vildmössen med slagfälla.

Efter några månaders stiltje, har en ny mus-våg dragit genom huset, och förra veckan plockade jag bort fem döda möss...

Jag älskar möss, med de får INTE bosätta sig i mitt hus!!! Det är dödsstraff på det.
          Om de inte förstörde så mycket, skulle det vara okej, men nu gör de det.

Jag har ett gammalt hus, och säkerligen upp till tusen generationer möss har genom åren utvecklat autostrador genom väggarna. Säkerligen är de dessutom skyltade (på möss´ vis, doftmarkeringar och så) "Denna väg går till köket = mat", "Fem meter till skrubben = bra bomaterial", och "Tre meter till pannrummet = extra värme vid kyla", osv.

Det här kan göra mig galen ibland - men köket är nyrestaurerat och vägarna bortbyggda, och resten ... ja, jag VILL bo i ett gammalt hus, särskilt mitt gamla hus. Och gamla hus HAR "mus-autostrador", så är det bara.

Men när jag ibland får en skogsmus i fällan, då blir jag ledsen. Vad skulle han där att göra! Han klarar sig ju lika bra i skogen!!! Han är väl ingen husmus heller!

Förresten, vad gäller "varning" så skrev jag tydligt både "möss" och en bild på kamera i rubriken. För jag vet ju att inte alla är så här förtjusta i möss och råttor och "småkryp" som jag är.

Det sitter i generna. "Rädslan" alltså!!
          Människor har en predispositon för att få skräck för möss, råttor, spindlar, ormar och annat smått som kryper och krälar.

Det respekterar jag, ja, förstår också. Till och med jag - som inte alls är rädd, utan älskar istället - har råkat ut för att huden knottrat sig och allt håret rest sig på ända, när jag upplevt något "oförberett krypande" som jag inte haft koll på.

Åhå - nu "bla-bla-ar" jag visst igen sleep.gif .

Men det är inte jag *skyller ifrån mig*. Det är fingrarna som dansar med tangenterna wub.gif rolleyes.gif .

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Inlägg i den här tråden
          amaira   Da-da-da-DAAAMM!   22-03-2005, 19:37
          Zitrus   NAAAAW! Sånna små sötisar! :wub:   22-03-2005, 19:40
          gammelnalle   Har "Smultronets Realista " talfel?? den...   22-03-2005, 19:40
          fruberglund   Ohhh...vilka sötnosar :D   22-03-2005, 20:21
          Airamya   Vad i...??! Inte KAMERAN!!! Amaira...   22-03-2005, 21:20
          Boxer   Ååååhhhh! *även jag smälter* :wub:   22-03-2005, 21:20
          Azeman   Hur lägger man ut bild i forum? *fattar inte*.. Me...   22-03-2005, 21:28
          amaira   Joo, precis! Så är det. :lol: :lol: :lol: ...   23-03-2005, 09:28
          amaira   "den" ??? :blink: Hon Gammelnalle, hon...   23-03-2005, 09:31
          Scrollan   :wub: Gooosiga sötnosar!!! :wub:   23-03-2005, 09:56
          farbror B   *tar katten Mysli i famnen och tar tillflykt på en...   23-03-2005, 11:40
          amaira   Tack! För att du håller i Mysli ... -_- P...   23-03-2005, 11:50
          Sulawesii   Såååååå söööta.....   23-03-2005, 18:47
          humla   Åh så fina de är! Och vikken fin guldmage :wu...   23-03-2005, 18:59
          Anki på Öland   Gör som farbror B! *ryser* Du ser, glömde t....   23-03-2005, 19:49
          Castea   Vi jublade av internet-känslor här hemma över alla...   23-03-2005, 20:43
          lisselbo   Otroligt söta. Har 3 tamråttor, ett av dom snällas...   23-03-2005, 20:56
          Felix matte   Borde väl varit varning istället för "ödessym...   23-03-2005, 23:31
          Hajjen   Jättesöta! :wub:   24-03-2005, 13:51
          Nemi   Hej syster :) Ja, oj vad söta dom var :)   24-03-2005, 14:04
          Heddas matte   vill också ha! :wub: sötnosar!   24-03-2005, 14:38

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-01-2026, 20:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon