|
Mina nuvarande djur heter Sammy - undulat - skulle heta Samo eftersom hon är så lik en samoraj men det var för svårt att säga många gånger Linus.- undulatbebis - Ett busfrö... Caesar - dabbagam = ödla - min pv gillar Julius Caesar.
Mina bortgångna älsklingar är: Isis - marsvin - förvirring när hon såg ut som en krigare. Isis är en egyptisk gudinna och ingen krigare. Vega - undulat - Bilen framför oss hette Ega, som min gamla tysklärarinna, men solgul som hon var var Vega ett passande namn (en stjärna) Julija - undulat - Återigen min pvs Julius Caesar passion, och så hette tjejen vi köpte den av Julijanna. De dog ungefär samtidigt Julijana och Julija, konstigt nog. Ronja - min hund - LÅÅÅÅÅÅÅNGT före alla hundar OCH barn skulle heta Ronja. Ronja övergick mer och mer att heta Tulle, vilket vi oftast benämner henne som fortfarande. Chicko - chinchilla - väldigt passande... Wicket - marsvin Arne - mal - en stor mal i akvariet, efter Arne i Kurt Olsson. Sen hade jag en stor hög med hamstrar och ökenmöss, Amanda, Emseralda, Baltazar, Nickie....
|