CITAT (KURT @ 31-03-2005, 06:39)
Polisen som sköt 22-åring i
Lindesberg har delgivits misstanke om vållande till annans död.
Formuleringen låter rätt kul, misstänker
polisen att han som sköt ihjäl killen KAN ha vållat hans död?
Öööhh.... Vem var det annars?
Pistolen kanske, eller kanske den farliga kulan...???
Vem vet, det finns ju inga vittnen eller???
Kan ingen stå för sina handlingar?
Idag verkar det som om alla ska skylla på varandra.
All sån där byråkrati leder säkert till att det som vanligt inte sker någon förbättring...
Politiker som beter sig dåligt, tex. SSU idiotförbund med sina påhittade "medlemmar" hur länge har INTE det pågått?
Jag försökte gå ur dem i ca: 2 år innan jag lyckades, och jag har ALDRIG velat gå med dem.
Det enda jag gjorde var att följa med en tjej för att se vad hon gjorde där, sen blev jag s.k medlem där mot min vilja i 2 år...
Det finns annat än pistoler som de kan använda, vad är gummikulor till för?
Det används väl vid kravaller?
Får poliser skjuta människor de upplever som ett hot, så kan det ju sluta med vad som helst.
-Ja, han såg ju farlig ut och han kunde ju haft en pistol i sin ficka, han kunde ju ha dödat mig...
-Det måste väl ändå kunna klassas som självförsvar...
Jag var TVUNGEN att skjuta honom så att han dog...
(lite ironiskt)
Alla fall får man inte läsa om, allt som sker känner vi inte till, jag vet rätt mycket om detta för jag har bekanta inom Polisen och jag tycker att det är ibland som en dokusåpa hur de tänker och agerar.
Är man så nervös för att bli dödad så kan man ju börja jobba på dagis eller liknande.
(fast då börjar en del kanske hota barnen...

)
Detta riktar jag till DE som borde byta jobb, för det finns gott om FEL personer på helt FEL poster.