CITAT (kristerh @ 31-03-2005, 10:42)
CITAT (Sulawesii @ 30-03-2005, 19:32)
I ärlighetens namn förstår jag inte varför det är värre med katt- eller hundpäls än annan djurpäls?? Menar inte detta som någon kritik, utan skulle vilja veta.
jag tycker inte heller det är så farligt, men då skall man veta att de är uppfödda o "slaktade" på ett bra sätt, inte som det är, att de stackars katterna o hundarna flås levande i åsynen av sina kompisar som vet att det är deras tur nästa gång
krister
Hmm... Allt beror väl på hur man själv tycker men jag har otroligt svårt att kunna tänka mig att ha på mig päls från hund eller katt... kan ju bero på att jag umgås med dessa varelser varje dag, tänk om min lilla Soleroo skulle sitta som pälskant på en jacka!!!
Och att föda upp djur på pälsfarmar är enligt mitt tycke så otroligt egoistiskt! Jag tycker överhuvudtaget inte att man ska döda ett djur bara för päls och skinn! (eller elfenben heller för den delen)
De djur som föds upp för köttindustrin, slaktas ju för att vi människor vill äta kött och så länge detta sker på humant sätt (vilket det inte alltid gör) så är det okej för min del OCH då tycker jag att man ska använda så mycket som möjligt från varje djur och inte låta något som går att använda gå till spillo! Detsamma gäller för de vilda djuren som jagas!
Ingen varelse ska iaf inte behöva utstå att flås levande!
CITAT
CITAT (Ralf @ 27-03-2005, 21:57)
fy faan vad vidrigt... har aldrig tänkt o tänker aldrig köpa päls av något slag.... tex Canada Goose
Bara för att vara petnoga! Canada Goose är inte päls och gör heller inga päls "produkter" Canada Goose gör Dunjackor av Gåsdun!
En fundering bara trots att det inte handlar om päls, gäss är ju djur det med! : Hur får man av dunnen från gässen?
MÅSTE OCKSÅ TILLÄGGA ATT JAG INTE ENS ÖPPNADE LÄNKEN MED FILMEN!
Jag klarar helt enkelt inte av att se sådant, råkade se det på TV en gång och då blev min drömmar hemska...

Trots att jag bara sett någon minut!