CITAT (AgnesC @ 01-04-2005, 10:05)
Jag fick nyhetsbrevet framåt 17-tiden i onsdags, motstod frestelsen då jag tyvärr blev väldigt besviken på leveransen förra året. För två år sedan beställde jag oxå, tror jag fick paketet i slutet av april, det blev väldigt stora och fina plantor av allt jag beställt. Därför gjorde jag glatt en ny beställning förra året, fick leveransen sent och det såg långt ifrån ut som året innan. Jag kände det som om jag fick "bottenskrapet", i en påse fanns inte ens rötter, av det andra blev ynkliga små plantor. Jag tog hand om dem på bästa sätt samma dag de kom med posten, så det var inget fel på den biten. Så eftersom erbjudandet kom så sent till mig vågade jag inte riskera att få "bottenskrapet" i år igen, i så fall är det mycket bättre att handla på en välsorterad plantskola.
Tråkigt att växterna du fick inte motsvarade förväntningarna! Där är alltid en viss reserv för att vi alltid ska kunna skicka fina exemplar.
Leveranserna börjar i södra Sverige eftersom våren kommit längst där och sen efterhand allt längre norrut. Bor du långt norrut kan det vara därför du fick sen leverans, om du inte beställde sent förstås.
Om man vid beställningen anger önskad leveranstid brukar vi försöka ordna det liksom om där är någon vecka man inte vill ha leverans.
Alla plantor kontrolleras innan de skickas iväg men eftersom det handlar om många tusen plantor kan naturligtvis någon dålig planta slinka med ändå. Det händer också att en planta som ser fin ut ändå inte tar sig. Om det händer hoppas jag ni hör av er så löser vi det på något sätt så att ni får kompensation.
Vår målsättning är att alla som beställer något via Odla.nu ska bli nöjda och det är inte något jag bara påstår, vilket är lätt gjort, utan jag menar det verkligen! Vi gör vad vi kan för att ha roliga och prisvärda erbjudanden med bra kvalitet.