Medlem
Antal inlägg: 1 177
Medlem nr: 3 968
Jag ääääälskar aprilskämt! Speciellt de som är i nyheterna. Har ni stött på några idag? Kan ni inte dela med er i så fall? Både bra o mindre bra o även om ni är osäkra
Jag spärrade upp ögonen över morgonkaffet imorse när jag läste i Borås Tidning om de nya progressiva vägguppen... innan jag kom på vilken dag det var
Medlem
Antal inlägg: 376
Medlem nr: 5 078
Enligt Sydsvenskan har man hittat en tunnel mellan Dalby och Lunds domkyrka. Genom flygfotografering med bl a värmekamera har man sett rester av en tunnel daterad till någon gång på 1000-talet. Man har också hittat ingångarna och gått bitvis i tunneln som vidgar sig mot Dalby och där sett takmålningar i lombardisk stil. Det lär ha varit italienare från Lombardiet i Italien som byggde tunneln som anses ha tagit cirka tio år med hacka och spade.
Det är bara det att den pensionerade geologen från Lombardiet som tillsammans med den pensionerade stadsantikvarien i Lund har hittat tunneln, heter Profundo Falzificazione.
Tunnlar är ju "inne" nu i den regionen eftersom man försöker få dit ESS projektet från EU vilket innebär att man skall bygga en någon mil cirkelrund (tror jag) tunnel i och utanför Lund.
Och så Malmötunneln förstås.
SNACKA OM APRILSKÄMT
--------------------
Snofsan, Zon 1
Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero)