Ja idag har jag nog mest degat. Ända från att väckerklockan ringde vid 5-tiden vill säga. Upp och hoppa, här ska degas hela dan!
Sen tog jag det lugnt till morgonkaffet. Det blev bara två sorters deg till morgonbrödet, och inte orkade jag mala nytt mjöl heller utan tog av lättja det jag malde inatt. En slafsdeg med bara tre sädesslag förresten - havret segade vi ju med i somras så den sista skörden fick vi lägga på tork på tidningspapper och vända kornen varannan timme. Vi slarvade ett par dagar och vips hade flera kilo av våra fem ton möglat. Så går det när man låter latmasken i sig tala!
Tja, och sen var det ju sista vändningarna av jorden då. Jag fick masa mig till stallet. Först måste ju hästarna ryktas, men vet ni jag fuskade även med det. Ingen schamponering innan skabraken sattes på, och bara tre hästar en sådan här latdag!
Till och med väl ute blev det en hel del slarv. Sån tur att man är anonym här förresten så att man kan tala uuut om sin lättja! Ett par tunnland bara, sen ville jag ha kaffe igen.
Och nu är klockan redan halv två och jag har inte gjort nånting! Men nu får det vara nog på semestern. Nu ska de sista hektaren lökar sättas så att det inte bara blir latmaskar i jorden i vår!
Cilla
--------------------
|