Jag har hake och ögla både på utsidan och insidan för att kunna hålla dörrarna stängda om det blåser.
Föreslår att du beställer av Florum två extra öglor som du monterar en på varje dörrhalva. Köp ett hänglås med en lång bygel finns överallt annars hos en låssmed.
Sedan så har jag satt en extra bygel på vänster gavelsida, när du öppnar bägge dörrarna så kan du med detta använda den ögla som sitter i dörren för att haka fast bägge dörrhalvorna.
Tror inte du får tätt om du inte lägger silikon mellan glasens kortsidor.
Lägg den nedre rutan på plats först, rita ett steck där de bägge rutorna möts. Ta bort rutan. Lägg en silikonbädd som täcker både den nedersta rutan övre del och även rutan som ligger ovanför. Lägg i den undre rutan. Tryck försiktigt så att den ligger i silikonbädden. Dra nu en tunn silikonsträng på den övre rutans kant innan du lägger dit den övre rutan.
Det kommer nog att pressas ut någon silikon , jag lät det torka och skar bort det överflödiga. Börjar man torka så är det silikon överallt. MVH Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
|