Hej alla odlare!
Jag har en stor härlig balkong i skyddat söderläge (d.v.s full sol och ingen vind) I år vill jag att den skall bli riktigt prunkande, men jag vet inte riktigt vad jag skall satsa på..
Har funderat på någon sorts slinger-krasse som kan klättra på min fula stolpe, men skulle vilja ha nåt mer.. Jag vet dock inte riktigt vad!
Förra året hade jag fuchsior och det var ett evigt runtflyttande för att få dem i skugga, men de blev så himla fina så någon sådan får det nog bli i år igen.
Jag fick 2 st jättesnygga (själv-vattnande) vägg-amplar i julklapp som jag vill sätta här också och skulle då vilja ha något fint som blommar och hänger ner lite..
Och idag såg jag en jättefin Jordgubbstunna (Willab) som jag funderar på att sätta smultron i..
Ohh, det är så svårt, jag vill ha allt!!
Men innan jag springer och slänger alla mina pengar på växter som torkar sönder vill jag slänga ut frågan om råd och tips här..
Tror ni att det funkar med smultron & krasse och har ni några bra tips på vad jag mer kan ha på min balkong?
Vore jättetacksam för alla tips jag kan få!
Kanske skall tillägga att jag bor i Halmstad, vet inte vad det är för zon men det vet säkert ni, ni verkar ha järnkoll på det mesta!