Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vamt & Soligt, Vad skall jag ha på min soliga balkong?
          MartinaL
          Inlägg 30-03-2005, 16:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 3 896

Hej alla odlare!

Jag har en stor härlig balkong i skyddat söderläge (d.v.s full sol och ingen vind) I år vill jag att den skall bli riktigt prunkande, men jag vet inte riktigt vad jag skall satsa på..

Har funderat på någon sorts slinger-krasse som kan klättra på min fula stolpe, men skulle vilja ha nåt mer.. Jag vet dock inte riktigt vad!

Förra året hade jag fuchsior och det var ett evigt runtflyttande för att få dem i skugga, men de blev så himla fina så någon sådan får det nog bli i år igen.

Jag fick 2 st jättesnygga (själv-vattnande) vägg-amplar i julklapp som jag vill sätta här också och skulle då vilja ha något fint som blommar och hänger ner lite..
          Och idag såg jag en jättefin Jordgubbstunna (Willab) som jag funderar på att sätta smultron i..

Ohh, det är så svårt, jag vill ha allt!! sad.gif

Men innan jag springer och slänger alla mina pengar på växter som torkar sönder vill jag slänga ut frågan om råd och tips här..

Tror ni att det funkar med smultron & krasse och har ni några bra tips på vad jag mer kan ha på min balkong?

Vore jättetacksam för alla tips jag kan få!

Kanske skall tillägga att jag bor i Halmstad, vet inte vad det är för zon men det vet säkert ni, ni verkar ha järnkoll på det mesta! biggrin.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Betty
          Inlägg 05-04-2005, 11:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT
          Idag läste jag att en "trädgårdsexpert" (aftonbladet.se) sa att man skulle undvika slingerkrasse för att de så lätt drabbas av löss & larver på en balkong.. -Vet någon om detta stämmer?

Ja det kan nog stämma och om läget är riktigt varmt och vindskyddat så skulle inte jag i alla fall ta risken...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 04:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon