Jag sitter vid datorn och försöker att vara så tyst som möjligt. Min oäkta hälft var uppe i natt och plogade trottoarer på Östermalm i natt så han sover på söta örat. Så dammsugare och disk får vänta till han vaknar.
Förra året var det ett förfärlig gnäll att det var så dåligt snöröjt så i år ligger dom i startgroparna när tre flingor kommit i Södertälje! Men när folk parkerar sina bilar kors och tvärs så har dom svårt att komma fram med plogarna.
Jag har också passat på att röja i frysen - har massor med bär (jag är utrustad med ekorrgener!) så i går blev det röd- och svartvinbärssaft. Men frysen bågnar ändå. Vi är ju bara två i hushållet nu för tiden så det går inte åt så mycket men det glömmer man i bärtider. Det blir att dela ut till släkt och vänner som inte har bärfrossa på hösten.
Sen har jag en mani till - gamla (och nya) Allt om Trädgård som jag prenumererat på i många år - friskar jag upp teflonminnet med. Planerar i "huvvet" hur det skall se ut nästa år på lotten och i skogstäppan.