Jag älskar min pojkvän. Han är jätteduktig på att laga saker, bygga saker, hitta på nya saker, laga mat, tvätta men när det kommer till städning så...
det går inte att säga att han är dålig på det, men han är JÄTTEDÅLIG på att SE ATT DET BEHÖVS städas.
-Papperskorgen som är överfull kan man säkert ballansera den sista saken på toppen av så att man slipper byta påse.
-Klassiska toapappsrullen går det använda pappen som rullen är gjord av till att torka sista dropparna med.
-Om man ska duscha så kan kläderna hamna lite varstans mellan köket och badrummet.
-En och en halv dm skit på golvet är ingen fara, bara man torkar av fötterna innan man lägger sig.
-Disken står bra där den står tills den goda tandfen (eller någon snäll hustomte) tar hand om den.
-Soppåsen som ligger framför dörren så att man snubblar på den när man går ut är säkert bara prydnad, så den får ligga kvar...
Han är inte oren av sig, eller någon slusk... Han har jättebra ordning på sina verktyg och servar alla sina "leksaker" med glänsande prestation...
Jag har inget emot att städa, kan till och med vara ganska avkopplande, men det skulle vara kul att han någon gång såg att det BEHÖVDES städas. Att berget med disk inte är standadutrustningen i köket. Att toaletten inte rengör sig själv. Eller att maten inte knallar hem till kylskåpet självmant...
Jag har försökt med att vänta med att plocka bort disk och dammsuga tills jag var nära att bli galen pga all smuts. (katterna drar in och vi renoverar) -Men tja... sa han och såg sig om, så farligt är det väl inte...
Något tips på hur man ska försöka få någon att automatiskt skölja disken, plocka bort från bordet, ta upp sina kläder, plocka bort sakerna man håller på med när man är klar??? *ler*
--------------------
Marleen: -----> Black_lady17@hotmail.com 
|