Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> tvättmaskin, kanske trasig!
          hera
          Inlägg 07-04-2005, 20:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 5 168

Det känns lite surt för att jag tror att min tvättmaskin är
          sönder.
          Trumman i maskinen vill ej snurra ,allt annat fungerar.
          den spolar vatten o progammet tickar frammot men den vägrar snurra.
          Har tittat i intruktionsboken men de står ej vad man ska göra då.
          Har prövar allt o rengort den men han ej hitta fel.
          Så då måste man in till stan imorgon o hitta en som kan laga den.
          Det var ju inte så man ville börja våren med o slänga ut penger.
          Kanske vem vet den kan ju vara trasig oxå så man måste köpa en ny.

Det blev ingen rolig dag. sad.gif sad.gif sad.gif

--------------------
          jag är en kvinna med många sidor (zon 5)

user posted image

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gammelnalle
          Inlägg 08-04-2005, 07:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Hoppas att det löst sig med DIN maskin.... min problemerar sig trots 7 besök av reparartör.....

100-150:- på en rem tycker jag nog gott att du kan pröva först.... OM den är av!! (Och det mesta tyder på det..)

Agnetas "instruktioner" verkar tillräckligt ackurata för att våga pröva själv. GLÖM bara inte att
          STÄNGA AV STRÖMMEN!!!!
          DET FINNS DÖDLIG STRÖM BAKOM PLÅTARNA!!!!

(Sitter maskinen med stickpropp så är det en baggis. Samma om det finns en speciell tvättmaskinsbrytare på väggen)

Hur länge håller en tvättmaskin???
          DET beror på VEM man frågar i vilket skede....

Skall du köpa en ny kommer försäljaren att säga 12-20år.....
          frågar du SAMMA försäljare om dein 7år gamla maskin är värd att reparera säger han: KÖP nytt!!!
          biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Och vad menas då med "Håller" ???? En drivrem eller nya kol räknas som normalt slitage!! (Slänger du bilen när generatorn lägger av??)

Att reparatören inte fixar min maskin får jag leva med... DET går att tvätta med lite jox.... (Tvättningen är inte problemet med min maskin utan att den inte sköljer i vissa "lägen" AUTOMATISKT eller låter bli att cetrifugera andra gånger... men då får man köra separat sköljprogram... DEN SKALL hålla 3 år till.... laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif tongue.gif )

Lycka till!!

Citera

Inlägg i den här tråden
          hera   tvättmaskin   07-04-2005, 20:46
          renate   Det kan vara remmen som är trasigt,har du kollat d...   07-04-2005, 21:02
          Felix matte   Inte ska du behöva köpa ny maskin för det...tror a...   07-04-2005, 21:04
          Virgo   Gammelnalle kanske har nåt nytt tips? Han vet väl ...   07-04-2005, 21:25
          Felix matte   Motorn kan surra men inget mer hän...   07-04-2005, 21:29
          hera   vet heller ej hur gammal den är eftersom vi flytta...   07-04-2005, 21:31
          Felix matte   Vad heter den mer än Bosch?   07-04-2005, 21:33
          TeliaNet   det brukar ju finnas lokala tekniker på det område...   07-04-2005, 21:37
          Virgo   Kul med tvättmaskinsreparatörer :D Enklast är j...   07-04-2005, 21:40
          Felix matte   Bakplåten kan man inte skruva av förrän man lossa...   07-04-2005, 21:53
          hera   Vad heter den mer än Bosch? hera   Den låter som vanligt som om den skulle vara som v...   07-04-2005, 22:10
          Felix matte   Vad heter den mer än Bosch? Felix matte   Jamen då kanske det ändå kan vara ...   07-04-2005, 22:15
          hera   jag ska in till stan imorgon o prata med en som so...   07-04-2005, 22:18
          Felix matte   Ok.. förstår att det känns surt......   07-04-2005, 22:27
          hera   tack för alla som försöker hjälpa mig Vi får se v...   07-04-2005, 22:57
          fruberglund   Vi hade samma problem...det visade sig att remmen ...   08-04-2005, 06:33
          Ralf   Efter att ha bytt drivrem, kol i motor och huvudla...   08-04-2005, 06:55

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 20:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon