CITAT (Kajsa @ 10-04-2005, 00:14)
Det var ruskigt mycket folk idag, trångt överallt. Det blev 17 rosor, pelargoner, fuchsia, daglilja Frans Hals, backsippa, Saint Paulor, och en orkidée. Jag träffade Kerstin z 5-6 roligt, såg ingen annan från Odla.
Jissess Kajsa du har svart bälte i Ros shopping
Hur fick du med dig allt...du måste haft bärhjälp
Fast du måste berätta vad för sorter du köpte både på Roser & Fuchsior nyfiken i en strut
Synd att jag missade dig hade varit kul att få träffa dig , jag var där igår gick hela dagen med Christina från Taxinge hade en kanondag tillsammans
Och jag hade bestämt mig för att inte köpa några mera roser...men vad tror du hände Christina fick mig på fall
MORTIMER SACKLER
(Engelsk Ros. Ausorts. David Austin 2002).
En annorlunda Austinros med sina vackra näckroslika blommor i ljusrosa nyans och nästan taggfria grenar. Den skjuter långa årsskott och gör sig bra längst bak i rabatten eller intill husväggen. Den uppvisar fin motståndskraft mot svampsjukdomar och har en fin, fruktigt doft. Dr Mortimer Sackler, är sedan 1952 tillsammans med Dr Raymond Sackler, ägare till Purdue Läkemedel i USA. Familjen Sackler är kända för sina filantropiska insatser. Rätten till namnet köptes på en välgörenhetsauktion av Dr Sacklers hustru. (Tillgänglig fom höst 2004). Storlek: 1.6x0.8m. Zon III.

Visst är den underbart söt
Lycka till med alla dina roser kajsa