Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> nykomling
          Frida H
          Inlägg 11-04-2005, 20:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 5 357

Jag odlade och komposterade i halvpallkragar för sisådär en tjugo år sen vid mitt första lilla torp jag bodde i. Nu har jag följt denna klubb ett tag o tänkte att nu är det dax att göra om i landet. Jag har känningar i transportbranchen o frågade i höstas om man kunde få några kragar o det fick jag o inser nu att jag har en liten förmögenhet liggande. Ca 40 st! Har köpt rödfärg som jag tänkt måla både in o utvändigt med. Har sedan tänkt klä med plast invändigt, även botten och göra några dräneringshål en bit upp för att slippa vattna så ofta, är det någon som provat det? Fylla med kompost vet jag går bra men hur mycket hästskit kan man ha i? Nu ska här odlas sallad o rödbetor o böner o allt möljligt!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gammelnalle
          Inlägg 12-04-2005, 08:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Använd INTE bajset PÅ...... utan I jorden.....

det beror på vad du skall odla. Det finns växter som vill ha mer eller mindre gödsel.

Vissa har koskit till jordgubbarna, själv föredrar jag vispgrädde.......

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Läs gärna Ingemars råd om sökning (finns under Träd , buskar och häckar) om det är något specifikt du undrar över....

DETTA INNEBÄR INTE att du inte skall fråga här..... VI vill ha ett levande forum och utan allas vår medverkan skulle det nog fort vissna här....

så bara kom med dina frågor...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon