Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kattunge sökes, i Dalarna
          Sia
          Inlägg 09-04-2005, 17:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 3 172

Hej!
          Vi har bestämt oss att skaffa katt. Har börjat höra runt lite med vänner samt på blocket men inte hittat någon som än. Är det någon av er som har en kattunge över eller känner någon som har det så får ni hemst gärna höra av er!!
          Kravet är att det är en hankatt (min sambos idé..) samt rumsren (min idé...). Gullig samt stark och frisk förstås också. Vi bor på landet så katten kommer få vara ute så mycket den vill.

Någon som kan hjälpa mig hitta min nya kompis?

KrAmiSar Sia wub.gif

--------------------
          [COLOR=green]Dont worry - Be happy
          tra la lala lala la....[FONT=Courier]

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Nutten
          Inlägg 13-04-2005, 21:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 849
          Medlem nr: 1 090

CITAT (pejori @ 12-04-2005, 22:58)
          CITAT (Nutten @ 12-04-2005, 22:16)
          CITAT (pejori @ 11-04-2005, 12:46)
          söker man efter en icke renrasig katt utan stamtavla där blir man verbalt halshuggen!!!!
          ska man sedan ha den ute så är det bålbränning som gäller.... rolleyes.gif

Nja, du glömmer att folk där med nöje rekommenderar att ta en kisse från djurens vänner, kks mm...det är bara det att många opponerar sig friskt mot AVEL på huskatter, vilket inte har något att göra med att någon katt är mer värd än någon annan. Det har med sjukdomsbilden och sådant att göra. *häckar där vääääldigt mycket* Jag brukar för övrigt inte blanda mig i de där diskussionerna, det är samma sak varenda gång. Två sidor som stångar sig blodiga mot väggen ungefär.

Samma sak med utekatt, visst finns det de på forumet som blir halvt hysteriska om någon nämner något, men det har för sjutton att göra med hur man bor och en himla massa andra faktorer.

Vill bara säga det för att folk inte ska avskräckas från det forumet, för precis som Fenja sade; det finns mycket kunskap där.

Sia; hoppas du hittar din drömkatt och skaffa gärna en kompis till den också! Två katter är i de flesta fall (dock inte alla) lyckligare. smile.gif

håller med dej nutte...även om vågorna går höga ibland. wub.gif wub.gif
          speciellt tycker jag att nykommlingarna får på pälsen wub.gif
          sedan kan jag inte förstå varför min katts sjukdomsbild skiljer sig från raskatternas wub.gif
          om jag har koll på min katts ursprung, och vet vem jag parar med så ser jag ingen skillnad på din eller min avel unsure.gif
          jag häckar där rätt mycket också, och har sett vad som händer om någon letar efter en avelskatt
          unsure.gif wink.gif wink.gif

De som faktiskt håller koll på sin katts sjukdomsbild (har gjort tester mm) anser inte jag heller vara något fel att avla på, men folk har en förmåga att förutsätta att folk INTE har koll på det när det gäller huskatter. Förmodligen för att det finns så många förvildade och hemlösa stackare som stryker omkring i vårt avlånga land.

Att just nykomlingarna på forumet ofta råkar illa ut är tråkigt, men beror ofta på missuppfattningar från båda håll, särskilt när det gäller de mer "heta" ämnena. Okunnighet ska ju inte belönas med piska så att säga, det ger bara motsatt effekt. När jag kom som ny på forumet förra sommaren så var det inte alls så, det är något som har blossat upp under vintern märkligt nog.

--------------------
          Hortikulturella hälsningar,
          Elisabeth

Citera

Inlägg i den här tråden
          Sia   Kattunge sökes   09-04-2005, 17:28
          Latmask   En rekommendation är att skaffa katten från ett ka...   09-04-2005, 17:38
          Sia   joo, jag hörde faktiskt med djurens vänner här i s...   10-04-2005, 08:34
          oldwolfie   kolla me dom här kanske   10-04-2005, 09:08
          Fenja   Hmmm, om man skriver att man vill ha en utekatt på...   10-04-2005, 11:54
          Airamya   VAR i Dalarna bor du? Jag har halva släkten där up...   11-04-2005, 08:44
          farbror B   Oansvarigt att ha utekatt???? Min lilla kisse Mys...   11-04-2005, 11:24
          Fenja   Jag har också nio utekatter, det ä...   11-04-2005, 11:28
          pejori   söker man efter en icke renrasig katt utan stamtav...   11-04-2005, 11:46
          Sia   Jo jag bor mellan falun borlänge säter och hedemo...   11-04-2005, 22:00
          Zitrus   Jo jag bor mellan falun borlänge säter och hedemo...   11-04-2005, 22:05
          Fenja   Kolla också: AnnonsDirekt eklippet och Basar Mvh F...   11-04-2005, 22:18
          pimpim   Jag har kollat läääänge på blocket och äntligen hi...   12-04-2005, 06:44
          Airamya   Hmmm... intressant beskrivning :r...   12-04-2005, 11:42
          Sia   Hmmm... intressant beskrivning :rolleyes: Skulle...   12-04-2005, 18:29
          Nutten   Nja, du glömmer att folk där med n...   12-04-2005, 21:16
          pejori   Nja, du glömmer att folk där med nöje rekommender...   12-04-2005, 21:58
          Sia   Nu har jag hittat den! Vaddå? Den sötaste lill...   19-04-2005, 20:50
          Lilla Selma   Åååhh, grattis till den lille och lycka till! ...   19-04-2005, 20:57
          Airamya   Grattis till den nya familjemedlemmen, Sia! Äv...   19-04-2005, 21:25

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon