Jag har en utegåar katt, han blir väldigt olycklig om han inte får vara ute, sitter och gråter hela nätterna (han har varit skadad ett par gånger och inte fått gå ut på grund av det). Sedan har vi De tre andra missarna som är så fega av sig! Bröderna Soleroo och Leo Är jätterädda för andra männskor... Soleroo som brukar få gå ut i koppel ibland, klättrar upp på mig om han ser någon människa ut och klammrar sig fast och morrar sedan vill han bara in, ska tilläggas att han helst bara sitter utanför dörren om han ska bestämma. Tilda råkade smita ut utan att någon märkte det när hon var liten... Det var jättekallt... efter ett tag började vi undra var lillkatten var och letade i hela huset. När jag var vid ytterdörren hörde jag något utanför. Öppnade dörren och in flög en liten grå pälsboll... Sedan dess har hon inte velat gå utanför dörren det kan hända att hon står två meter ifrån öppen dörr och spanar med stor svans sedan går hon och gömmer sig under soffan... Har även haft en katt som blivit trafikdödad och jag vet att hon inte dog direkt. När vi råkade gå förbi var polisen där och skulle hämta henne och ta med henne för avlivning, två minuter senare ringde dom, Marion hade dött i deras bil på vägen.
Jag tycker absolut inte att det är plågeri att ha katter inomhus så länge det trivs. Om man ska ha sin katt ute så tycker jag att man MÅSTE kastrera och id-märka den! För en katt som varje gång den är hungrig eller frusen har någonstans att gå där den får värme,mat och kärlek så är det ju inga problem att den får vara ute! De kattungar som är oönskade och sedan fritt kan fortplanta sig... Ja, de är där plågeriet börjar tycker jag!
--------------------
---------------- "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
Zitrus Göteborgare
|