CITAT (solis @ 14-04-2005, 22:33)
CITAT (Posse @ 14-04-2005, 22:12)
CITAT (solis @ 14-04-2005, 19:32)
Det märkliga är att jag verkligen älska henne men klarar inte just detta enorma mörker och alla elaka ord(klart är att även jag varit elak...)
Jag känner mig ganska berörd av den situation du skriver om - din och hennes. Hoppas det inte beror på att jag slarvläst, men jag får inte riktigt grepp om vad "mörkret och de elaka orden" handlar om.
"Elaka ord" kan tolkas som att det möjligen rör sig om förebråelser och anklagelser riktade direkt eller indirekt mot dig själv? Hoppas att du vill förtydliga lite!
Okej skall ge några ex.
Hon säger att jag är självisk,egenkär,materialist,att jag inget vet om vad som händer i världen,att jag är glömsk,att jag inte har en aning om vad det djupa inre livet inom en människa är,att jag är en dålig givare....
Att jag är självisk,jag vet inte det Hur är man då?
Egenkär återigen hur är man då?
Materialist-JAG??? Jag är alltid redå att dela med mig.
Att jag inget vet om vad som händer i världen-nog vet jag men har absolut inget behov att framhålla sådant(så gör hon själv: en levande alltvetande

)
Glömsk-jag har ingen lust att jämt älta det förflutna.(Har gjort detta så det räcker 100 år framåt!)
Det djupa inre livet hos människor-jag har kommit på att sanningen är att jag vet väldigt lite om sådant och att det gör ingenting.
En dålig givare hurdan är en sådan?
Allt detta och mycket mer har vi diskuterat hur mycket som helst men vi tycks inte kunna mötas eftersom hon vet allt enligt henne själv och Gudnåde den som tycker annorlunda.
Jag vill aldrig någonsin pracka på henne mina "sanningar" men vågar ändå öppet tala om vad jag tycker, men allt jag säger är fel enligt henne om det inte kan gagna henne på något vis
Och detta gör så ont när jag vet att jag vill henne endast väl och verkligen har henne i mitt hjärta.
Hoppas att det blev lite tydligare nu!?!

Tack för det utförliga svaret. Nu tycker jag att situationen framgår mycket tydligare.
F.ö. hoppas jag att Felix matte ska bli hyggligare mot dig.