CITAT (Nutten @ 15-04-2005, 23:25)
Asfalt och bilar är bara några av de onaturliga saker som finns där. Jag blir mörkrädd när jag läser i tidningen om människor som ex har satt eld på en katt som befunnit sig utomhus osv.
Med tanke på den raggiga grannkatten som var utekatt och aldrig fick komma in utan sökte sig till oss, pappas ena katt som blev överkörd, min mor som fick två katter överkörda och en bortsprungen kastrat
(Kortat av den lite)
Asfat och bilar har människan byggt.
Sätta eld på en katt kan bara människan göra.
Vägra en katt komma in, kan bara människor göra.
Köra bil, kan bara människor.
Kasta små kattungar i plastpåse i vattnet, kan bara människan göra.
Människan är faktiskt otroligt skyldig i mycket här i världen. Fler och fler människor "börjar" bli gravt sjuka. Inte minst ser vi det i dagstdiningarna. Styckmord här, strypt kvinna där, våldtagen 13-åring hit och dödande skottlossning dit....
Vart i livet har föräldrarna tappat greppet om sina barn så att de människorna har kunnat utvecklas till dessa monster???
Det finns så otroligt mycket djurplågeri, och det är människan som står med piskan i handen. Djuren är oskyldiga, är vi människor värda att leva kvar när vi behandlar andra så respektlöst? Världen skulle bli bättre utan oss...
(Nu är inte alla människor grymma, men jag ser till en helhet, för om man kör på ett djur, och även om man inte ville döda djuret, så har man faktiskt förosakat ett dödsfall.)