CITAT (susan.e @ 13-04-2005, 22:37)
Kanske det kan uppfattas som provocerande, men jag tror att katter ska få vara ute. Att ha innekatter uppfattar jag som djurplågeri. Vet att jag kanske är ute i blåsväder med den här uppfattningen, men ändå....
Har haft katter i alla år, bor i glesbygd, men inte på landet, mindre bruksort. Det har hänt att de blivit påkörda av bilar, det har hänt att de råkat ut för rovdjur, det är skitsorgligt, men de, mina katter har ändå fått strosa runt och LEVT ett riktigt kattliv.
vi har 4 katter . timon 5 år alltid varit ute katt o mer vild än tam . han fick börja vara ute första dagen med mig här hemma sen ökade jag . han kan vara borta i dagar emn kommer alltid hem och vill ha kärlek o mat . sen sarah som är hitte katt i ca 8 veckor . hittade henne efter en äg . hon är galen i att vara ute

och fångar möss på löpnade band nu . dsen eevee en norsk skogskatt från finare uppfödare hon var inne katt i tidagiare hem men nu får hon vara ute och går inte längre än tomtgränsen . sen tindra våran minsta och nyaste ca 14 veckor nu och är ute i sele med oss men trivs och leker . men henne är jag lite tveksam över då hon kommer från en mycket fin stam . hon är utställningskatt . men blir iaf sele och rastgård sen får i se

men i kattens natur ligger det ju att vara ute . dom var ju en gång vilda så . men är en katt inne från första början så förstår om nog inte ute världen och kan bli mycket rädd om man släpper ut dom
kommer dom aldrig ut finns ju bara en värld (inne katt)
Mvh Peter