Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pejahren och vårkänslorna
          pejahren
          Inlägg 25-03-2005, 14:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 2 384

I oslo börjar det bli vårligt, men naturen har inte kommit riktigt lika långt som jag vad gäller vårkänslor. Nu vill jag komma igång med grundarbetet i trädgården, men det är inte mycket att göra så länge det inte har torkat upp lite wacko.gif

Självfallet är jag i full gång med frösådden, växthuset är fullt och planerna för sommaren är för längst lagda (jag minns även vart jag lagt dom flesta!) tongue.gif

I brist på annat att göra i påsken, man ska ju inte väsnas för mycket häller i dessa dagar - tog jag ton från onsdagens Gröna rum och gjorde några fågelburar/påskägg, och en liten fågel. Resultatet kan beskådas i mitt album Trädgården 2005.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          pejahren
          Inlägg 17-04-2005, 21:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 2 384

Hej igen tongue.gif

Nu känns det som man verkligen kan släppa vårkänslorna loss här i Oslo, även om vädret inte har varit så varmt nu i helgen. Idag har jag tagit några bilder runt i trädgården (mest utanför) som visar hur långt våren har kommit här den 17. april 2005. Rabatterna är väl inte så mycket att skryta av än så länge, lite lövrester och mycket jord och lera, men om ett par veckor hoppas jag att blomningen är i gång för fullt.

Och oldwolfie: Jag har inte SÅ mycket plats att förkultivera - växthuset är på 4,5 kvadrat, men jag har det lyckligtvis inte inne i min trädgård på sisådär 25 kvadratmeter. Jag har fått tillstånd av bostadsrättsföreningen att ställa växthuset och komposten på föreningens mark, och får även odla där. Av de 10 bilder jag lagt ut idag är 2 tagna inne i min trädgård, resten utanför tongue.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 02:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon