Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad ska man göra?, Blir så JÄVLA less!!!!!
          AvalonC
          Inlägg 19-04-2005, 18:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 5 121

I mars 2003 blev jag sjukskriven för depression.
          Försäkringskassan klagar på att det är så många sjukskrivna som egentligen är kapabla att arbeta.

Detta är min sjukhistoria:

Jan 2003: Söker läkare, får antidepressiv medecin. Får sömntabletter.
          Feb 2003: Träffar psykolog som remiterar mig till psyk-mottagning.
          Mars 2003: Bryter ihop, blir sjukskriven för depression.
          Maj 2003: Byter läkare eftersom min nuvarande är dansk och jag förstår inte vad han säger.
          Juni 2003: Får en AT-Läkare som slutar efter några månader.
          September: Kommer in på psyk-mottagningen. Träffar en mentalsköterska. Får en ny läkare istället för AT-läkaren.
          (kommer inte ihåg alla datum)
          Mentalskötaren ger mig en ny läkare.
          Jag får träffa en psykolog, som gör mitt liv värre så jag slutar.
          Får en till läkare som jag träffar en gång, sedan slutar han.
          Får ytterligare en läkare som träffar två gånger, så slutar han.
          Får en ny läkare som jag aldrig hunnit träffa.
          Får en utredare som bedömmer mig psykotisk och remiterar mig till en avdelning för utredning.
          Där får jag en ny läkare. En ny psykolog och en ny utredare.
          De bedömmer mig frisk utan psykotiska problem.

Så idag fick jag min sjukskrivning, där står det att jag ska tillbaka till MENTALSKÖTERSKAN IGEN!!!!!!!
          (Metalsköterskan är bara till för att se om jag behöver mer medecin, ingen som man kan prata med)

Hur i HEL*ETE kan försäkringskassan klaga på oss som är sjuka att det är vi som fördröjer våran sjukskrivning???
          Nu har de inte klagat på mig personligen, men varje gång diskussionen är uppe kännar man sig träffad, för jag vill ut och arbeta, jag vill träffa mina arbetskompisar och mina vänner, familj samt träffa nytt folk.

Men utan hjälp så vet jag inte hur jag ska finna vägen tillbaks igen...

Anmälde till patientnämnden att de bara slussar mig fram och tillbaks:
          Till Marleen!

Hej!
          Vi har mottagit Ditt mail. Vi har svårt att hjälpa Dig i Din situation. Du
          pekar i Ditt mail bl a på ett välkänt problem för oss, nämligen dålig
          kontinuitet. För en patient som Dig måste det vara av stor vikt med en god
          kontinuitet på läkarsidan och andra behandlande. Vi lyfter problematiken
          till de verksamhetsansvariga så fort vi får tillfälle. Vi träffar dem
          regelbundet. I medicinska frågor är vi inte kvalificerade att ha en åsikt.
          Du hänvisas där till vårdgivarna.

Med vänliga hälsningar!
          Patientnämnden

Jag har även anmält det till personskaderegleringen.
          Men därifrån har jag inte fått något svar än...

Vad kan man göra för att bli hörd??? Jag vill inte leva mitt liv som en vandrande död!!!!!

--------------------
          Marleen: -----> Black_lady17@hotmail.com

user posted image

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Magdis
          Inlägg 19-04-2005, 19:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ja det är helt enkelt inte klokt. Har man inte psykiska problem redan så lär man ju få det av att slussas omkring så där. Den svenska sjukvården håller på att kajka ihop totalt. Mindre och mindre pengar ska gå till vård och mer och mer till pappersvändarnas löner.
          Jag blir så arg å dina vägnar! anna_rispans råd om att vända dig till kyrkan är något jag håller med om....präst eller diakon. De brukar oftast vara mer plikttrogna än läkare. Diakoner är ju bl.a till för sånt.
          Hoppas du får den hjälp du behöver och snart mår bättre. Jag medicinerade för depression -98 och fick faktiskt bra hjälp med samtalsterapi också av en jättebra doktor. Det gäller oftast att ha tur tyvärr, och så ska det ju inte behöva vara. Alla ska ju kunna få hjälp ändå. En total ändring av min tillvaro var dock det som gjorde mig helt bra sen.
          Lycka till!

Citera

Inlägg i den här tråden
          AvalonC   Vad ska man göra?   19-04-2005, 18:10
          anna_rispan   Det kanske finns någon inom kyrka som du kan prata...   19-04-2005, 18:13
          yenny   Jag lider verkligen med dej!! Jag har en ...   19-04-2005, 18:24
          Felix matte   Så sorgligt att sjukvården fungerar så dåligt :( ...   19-04-2005, 19:12
          Annlo   Kan du inte få gå till något terapeut i stället? N...   19-04-2005, 19:26
          solis   Det är fruktansvärt att du blir behandlad på detta...   19-04-2005, 19:36
          Castea   Jo, det är svårt att orka driva sin egen rätt när ...   19-04-2005, 20:45
          TeliaNet   detta är nog mest kerstins område med, som så mång...   19-04-2005, 22:17
          Ina   Det är just vad du själv nyss gjort... ;)   19-04-2005, 22:25
          AvalonC   Tack alla som har svarat. Det hjälper att skriva a...   19-04-2005, 22:29
          Ina   Låter helt vansinnigt Avalon! Men just ...   19-04-2005, 22:34
          TeliaNet   Det är just vad du själv nyss gjort... ;)[/quote...   19-04-2005, 22:34
          Ina   Det är just vad du själv nyss gjort... ;) överja...   19-04-2005, 22:44
          Fenja   Jag tycker också att det är beklagligt att du inte...   19-04-2005, 23:58
          solis   Jag tror att det är bra med öppenh...   20-04-2005, 12:00
          Fenja   Du har alldeles rätt i det du säger Solis! Jag...   20-04-2005, 12:09
          Lena i Torslanda   Kan bara hålla med Fenja. Vi är inte så anonyma so...   20-04-2005, 12:09
          ninnisky   Du har så rätt Fenja och viktigt att du betonar d...   20-04-2005, 12:09
          AvalonC   Visst kan jag hålla med ...   20-04-2005, 18:31
          solis   Vad är vi människor rädda för :o Har man ett bru...   20-04-2005, 18:44
          Annlo   Ja precis! Psykisk ohälsa är den näst vanliga...   20-04-2005, 19:43
          kerstin z5-6   Fördomar är en sak -en annan är att man kanske in...   20-04-2005, 20:02
          Nanna   Jag tycker det är fruktansvärt att det är mer än e...   21-04-2005, 09:48
          Sulawesii   Billigare att skriva ut piller än terapeut.... :(   21-04-2005, 09:58
          Annlo   Inte i längden, men hur många tänk...   21-04-2005, 10:07
          gammelnalle   Jag beundrar ditt mod AvalonC.... men måste erkän...   21-04-2005, 18:00
          Sulawesii   Inte i längden, men hur många tänker så? Annloui...   21-04-2005, 18:01
          amaira   Fördomar kommer aldrig att försvinna, så länge de ...   22-04-2005, 08:47

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon