Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fullt i köksfönstret
          Eva i Skåne
          Inlägg 27-03-2003, 22:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Idag var jag äntligen och köpte hyllor att sätta i köksfönstret och när jag kom hem fick jag hjälp av en av sönerna att skruva upp dem.
          Glad var jag över att kunna flytta upp mina fröbyttor från köksbordet. Det har precis börjat gro i mina toapappersrullar så nu har de fått komma upp i ljuset (lågenergilampor).
          Sen var det alla de fröer som jag ännu inte sått för att det inte fanns plats på bordet, men när väl hyllorna kommit upp skulle det bli plats till dem också, trodde jag unsure.gif . Ja ja, några byttor till ska jag klämma in imorgon, men jag har ju en massa sorter till......... sad.gif
          Felberäkningen beror mest på att mina barn lockat mig att köpa kryddfrön också, olika basilikasorter, rosmarin, timjan mm.
          Den "vanliga" fönsterkarmen är proppfull av mina vanliga växter + sticklingar. Våren är en prövningarnas tid smile.gif och snart kommer lökarna från Odla.nu .............. laugh.gif

Hyllorna blev i alla fall så snygga att det jag planerat som ett provisorium nu under frö-tider antagligen kommer att få vara kvar permanent. Jag har redan sett framför mig hur snyggt det kommer att bli i höst med en våning av låga krukväxter och några hängande ovanför fönsterkarmen.
          Var nästa års frösådd då ska bli av pratar vi inte om nu laugh.gif laugh.gif wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Skåne
          Inlägg 28-03-2003, 14:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag har också haft vingliga pyramidbyggen i fönstret tidigare år. I år är det stabilt och bra smile.gif .
          Mina hyllor är skruvade i träkarmen runt fönstret, alltså inte den delen som rutorna sitter i wink.gif . Har du inte också trä där?
          Idag har jag sått fler fröer och maximalt utnyttjat hyllan. Halva förmiddagen har gått till det. rolleyes.gif
          64 tomma toarullar alt. 32 hh-rullar har gått åt (tur vi är stor familj). Tack den som tipsade om att så i dem. Jag tror det blir perfekt wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 02:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon