Jo men vilka signaler de ger är ju hur du tolkar .
Ska berätta något som hände förra sommaren:
Vår yngste son är med och arrangerar en liten rockfestival. Vi var lite nyfikna på hur det går till nu för tiden ( är ju faktiskt 28+ hm hm) så vi tog oss dit och kollade . Det var ungefär som när vi var unga förutom hur de var klädda. Alla klädstilar förekom. Medan vi står där och njuter ( lite iaf) av " musiken" kommer det fram någon som var klädd som en typisk skinnskalle. Han började prata med oss om lite av varje. Bl a berättade han att han var lite över 20 år och att han åkte runt på många av de mindre festivalerna. Han frågade vad det fanns att titta på i " vår " lilla stad och hur det var att bo där. Det kom många frågor som visade på att detta var en mycket trevlig och sympatisk kille med en hel del innanför pannbenet. Sedan kom det " Hoppas ni inte blev rädda när jag kom fram till er . Jag vet att jag skrämmer en del med mitt utseende."
Visst blev vi lite fundersamma när han kom emot oss , vem blir inte det. Men tji fick vi!!!!!
Efteråt fick jag en känsla av att han nog saknade sin mamma och ville ha en stunds gemenskap med någon mamma-figur.
Nu finns det ju inga garantier att han inte bråkade eller uppförde sig illa resten av kvällen men han kan ju lika gärna ha "skött sig" .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|