Nej, helt plant är inte snyggt. Hellre lite mjukt kuperat med både sol och skugga! Men man kan ju inte ha en leråker/sprängstensyta och vill man på sikt kunna plantera andra växter, buskar och träd så måste man väl ha på en massa jord. Jag ser det som steg 1 att få på jord som ju är grunden för växtligheten. Sen kan man så gräs för nåt annat hinner man väl inte med år 1. Därefter om nåt år kan man sätta andra växter i jorden när kanske jorden satt sig och t ex klöver har fört ner mer näring i jorden. Såg t ex någonstans att man kan sätta potatis år 1 för att få bra jord.
Sen år 2 och framåt kan man kanske också bättre se hur man vill ha det, var man vill ha gångar och rabatter. Då har man ju också fått jord som kan flyttas från gångstråket till någon bättre plats! Så tänker jag, är jag helt ute och cyklar? Jag har väldigt svårt att veta redan från början hur det ska vara så under tiden får man satsa på basgrejerna. Sen när man lärt sig var det växer bra osv så vet man mer om hur man ska jobba vidare!
|