Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det dumdristigt?
          Aurora
          Inlägg 21-04-2005, 09:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 628

Ett område nära oss med gamla sekelskiftsvillor har jämnats med marken för nya byggen (sorgligt). Kvar finns 5-10 gamla trädgårdar som jag har ett gott öga till. Är det dumdristigt att ta växter från dessa trädgårdar, det finns ju trots allt risker för att dra hem sjukdomar och i värsta fall skadedjur så som mördarsniglar. Har ni tips för några försiktighetsåtgärder för att undvika detta, t.ex. noggrant rengöra växternas rötter eller så?

Hur hade ni gjort? Det är verkligen sorgligt att se allt jämnas med marken och jag har massor med plats i trädgården...

/Aurora rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kristerh
          Inlägg 21-04-2005, 10:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Passa på att ta plantor, i sådana gamla trädgårdar finns en hel del gammalt som inte går att köpa längre, det har jag själv gjort,
          om du är rädd för sniglar, ta bort jorden från plantorna innan du planterar dem, fast det är ju så att om det finns mördarsniglar där så är det bara en tidsfråga innan du får dem "naturligt" i din trädgård, de vandrar rätt friskt, så det skulle jag nog inte oroa mig för.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 19:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon