AJ! Jag har ont i fötterna!! Varför är mässgolv så järnspikars hårda att gå på?? Har varit på mässan i tre timmar. Kom hem fattigare men avsevärt rikare i själen. Hittade min fågelsångs-CD hos Naturskyddsföreningen. Har njutit av den hela kvällen. Mina undulater reste ragg och letade efter inkräktarna. Stackars bebisar! Hur ska man förklara att pippina de hör bara är en skiva? Därtill lyckades jag shoppa två spännande doftpelargoner, italienska mandelskorpor (så goda!!) och en frukostmugg hos Lena Linderholm, tre stammar till vit, dubbel doftande pion, lite kohleriarizomer, havtornsmarmelad m m. Lättshoppat!! Men jag räknar det som semester, eftersom jag aldrig hinner ta någon "riktig" semester. Det var bra att åka dit 15.00. Fick parkeringsplats direkt utanför ingången. Och vid 16.00 började trängseln avta. Vad jag saknade var blomsterhaven. Var fanns Sofiero och Ulriksdal med sina fina parkmiljöer? Och var fanns "tulpangatan" från Sollentuna? Det var ganska blomsterfattigt och mer kommersiellt inriktat i år. En liten besvikelse.
--------------------
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd
|