CITAT (Felix matte @ 24-04-2005, 10:51)
Repris:Remifemin är inte oprövat.
Det har använts i minst 30 år och än har man inte hittat någon som drabbats av några allvarliga biverkningar.
Det är godkänt som Naturläkemedel och får skrivas ut på recept av din gynekolog. (utbildad läkare)
Jag har aldrig sagt emot
det här Felix matte!
Tvärtom skrev jag ju:
CITAT
Jag är inte emot användadet av naturläkemedel om jag är SJUK - men då ska den som handhar min medicinering, i botten ha en läkarutbildning !
Allt fler naturmedel
godkänns som natur
läkemedel, eftersom de ÄR verksamma!
Just på grund av deras VERKAN önskar jag kontroll och kunskap. De är
för verksamma (läs= kan vara mycket farliga) för att användas hipp som happ.
DET är vad jag vill säga.
Ja Hannele, visst kan man bli sjuk av rädsla och oro också.
Och det är mycket individuellt, vad som "lugnar" en människa, och människor har RÄTT att bli lugnade, av det de känner sig lugnade av.
Men ibland går det snett. Alkoholisten blir lugnad av en flaska till, nikotinisten blir lugnad av ännu nästa cigarett, och nästa, och nästa ...
Det är "fritt" att välja... det tillhör den individuella friheten och är en mänsklig rättighet.
Många som har "åkt dit" på sina "mänskliga rättigheter" önskar - när konsekvenserna visar sig - att det inte varit så lätt, inte så lättillgängligt.
Men nu har jag spårat ut långt utanför ämnet.
Ja mamamaggan, vi tänker lika i det här fallet.
Och, egentligen, undrar jag... Varför ska jag försöka "hindra" någon, eller övertyga någon, att låta bli att själv exprimentera med medicinskt verksamma medel, utan samspråk med läkare?
Varsågod att pröva. Det kan ju till och med hända att det hjälper,
utan biverkningar.
Kram alla!!!