CITAT (mamamaggan @ 24-04-2005, 20:01)
Är väl väldigt tjurskallig antagligen , men det finns nog ingen som kan övertyga mig att fördöma godkända medel inte ens p g a biverkningar. Men det var det som jag tyckte att man gjorde här samtidigt som man skrev att det " naturliga " skulle var bättre/ ge färre biverkningar.
Den kunskapsbank som Läkemedelsverket har/utvecklar är väl inte mindre värd än den som kommer från " vanliga " människor? Där samlar man allt på ett ställe och ingen skulle vara gladare än jag om allt som vi tar i "medicinskt "syfte hamnade där oavsett om det har sitt ursprung i naturen eller är " tillverkat " av människan.
Inte min mening iaf att påstå att det ena är bättre än det andra... men just eftersom östrogen bevisligen kan ge svåra biverkningar så ville jag visa att det fanns Naturläkemedel som gav bra effekt utan samma biverkningar.
Jag litar också på Läkemedelsverket.
Här kan du se vilka naturmedel som Läkemedelsverket godkänt.
preparat som inte godkänts får inte kallas natur
läkemedelOm Läkemedelsverket
Läkemedel och medicinska produkter ska vara säkra, effektiva och av hög kvalitet. Läkemedelsverket är en statlig myndighet som arbetar för patienternas säkerhet, främst genom kontroll, godkännande och information till hälso- och sjukvården.